top of page
Search
  • Writer's pictureedna yahav

מסע בארץ הפלאות


מתוך ספר האורחים


דוד (דונק) גליק: "אני עדיין מעופף באוויר בחלומי, אחרי ביקורי במוזיאון בהדרכתו של איש יוצר גדול. ראיתי את רוב הדברים המיניאטוריים בממדים ראליים. הסתובבתי באין מפריע בכל מקום עד שעייפתי ונכנסתי לחנות נעלים כאילו רכשתי נעלים אבל לא. המשכתי לבית תפילה לשחרית וכך המשכתי את דרכי לאולם שחמט. לא היה זמן כי רציתי לראות עוד ועוד. באין כוחות התיישבתי בחדר בו ניגן בטהובן וסביבו פורטרטים של ציירים ומלחינים אחרים. מרחוק שמעתי קולות... לא, זה לא היה בכנסת ישראל, אלה היו פולמוסים בפארק לונדוני. איך לא, ובכיכר שעשועים המון ילדים על קרוסלות. ריבון העולם! לשכב במיטה של מלוכה, לשכב ולהירדם, להירדם ולהתעורר במציאות שונה ליד שפת הים ולאסוף עוד שבלולים לעשית מיניאטורות. ברכות למשה לעוד שנים בבריאות טובה ויצירה."




ורד ק. קרן: תנו לו קליפת פיסטוק ותקבלו זמרת אופרה, או חכי"ם במליאת הכנסת. תנו לו חרוזים ותקבלו פרפומריה שלמה. הסבלנות והדיוק הם שלו מהבית. בגרמניה של שנות השלושים.

לאיש עם ההומור הנפלא והדמיון הפורה האלה קוראים משה זמטר והוא צעיר בן 95 שיצר עולם קטן ענק.

סצנות וחללים שלמים מיניאטורים מלאים בפרטים שאת כולם הוא עשה. פשוט נפלא!

זכיתי היום לליווי ולהסברים מפיו במוזיאון שהקימו בנותיו ביוקנעם. חוויה יוצאת דופן.





חוסן מקלדה: "...משה הכניס אותנו לעולם שלו, לעולם הקסום שהוא יצר ושהוא רגיל אליו ואנחנו (או לפחות אני) היינו צריכים לעכל בבת אחת את כל היצירתיות, הגאונות, הדיוק, האסטתיקה, התשומת לב לפרטי פרטים, הקסם והיופי ואז להחזיר את הלסתות למקום כי לא נעים להסתובב עם לסת שמוטה ואז להתרכז! כי המסע בארץ הפלאות עומד להתחיל. משימה לא פשוטה בכלל, לקח לי כמה דקות להבין מי ואיפה אני ואז משה ליווה אותנו, עצרנו ליד כל מודל והסביר לנו על התהליך שבו הוא הופך את הדמיון למציאות ואת הגדול לקטן. בעצם משה, הצעיר בן 94, הוא הלב הפועם של התערוכה ומי שעומד מאחורי כל הקסם הזה. בן אדם גאון, יצירתי עד אין סוף, דעתן, בעל חוש הומור משובח, נעים, חייכן וצנוע מאוד."



איך מגיעים?

מוזיאון ׳עולם קטן גדול׳, הצמיחה 1 יוקנעם עילית, הייטק פארק צפון, בנין ׳שטרן׳. קומה 1

ממש צמוד לכביש 6 החדש


מה עושים באיזור יוקנעם?

ניתן לשלב ביקור במוזיאון המיניאטורות עם אטרקציות נוספות באיזור:


Recent Posts

See All
bottom of page